بهترین قفل درب چوبی کدام است؟
نوشته شده توسط : setayesh

انتخاب بهترین قفل درب چوبی مناسب با سبک و مدل زندگی هر فرد، کار چندان آسانی نیست. با وجود تنوع زیاد قفل و دستگیره موجود در بازار این کار مشکل‌تر هم شده است.

بخش‌های مختلف یک خانه از درب ورودی گرفته تا درب‌های داخلی همچون اتاق خواب نیازمند درب برای شخصی سازی اوقات خانواده می‌باشد، در کنار درب نیاز به قفل برای هر کدام از این نوع درب‌ها نیز در حفظ آرامش خانواده تاثیرگذار است. بدلیل جنس چوبی درب‌ها به قفلی نیاز داریم که قابل نصب بر روی درب چوبی باشد.

قفل درب چوبی عموما در دو نوع مکانیکی و دیجیتالی موجود می‌باشند، که با توجه به فضای مورد استفاده و نیازهای مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع قفل درب چوبی

استفاده از قفل درب هوشمند امروزه یک گزینه نوآورانه، مدرن و جدید برای منازلی می‌باشد، که در صدد افزایش امنیت و جلوگیری از بسیاری احتمالات و حوادث پیش رو شکل گرفته‌اند. انتخاب بهترین نوع دستگیره و قفل درب چوبی از میان انبوهی از قفل‌های پیشرفته کار دشواری‌ست. زیرا قفل و دستگیره درب چوبی نقش بسزایی در ایمن‌سازی خانه و حفظ حریم خصوص شما ایجاد خواهد کرد.

قفل درب چوبی مکانیکی

قفل مکانیکی همانطور که از اسم آن پیداست یک وسیله مکانی‌ست که درب را تا هنگامی که مکانیزم رهاسازی فعال شود، درب را قفل نگه خواهد داشت. قفل مکانیکی که همان قفل‌های سنتی می‌باشند، با یک کلید، دستگیره و قفل راه اندازی می‌شوند و قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر قفل‌های موجود در بازار دارند.

نصب قفل درب چوبی مکانیکی بسیار ساده بوده و تنها با داشتن وسایل ساده قابل نصب بر روی انواع درب چوبی می‌باشند. این نوع قفل‌ها اگر چه از متریال با کیفیت ساخته شده باشند، باز هم تنها می‌توانند به اندازه ماهیت‌شان از فضای داخلی خانه شما محافظت نمایند.

کلیدخور

قفل کلیدی قابل نصب بر روی انواع درب چوبی و آهنی و از متذاول‌ترین قفل‌های موجود در بازار می‌باشد. قفل کلیدی با کیفیت و خوب در فروشگاه‌های معتبر یراق‌آلات موجود می‌باشد، نصب آن نیز تنها با سوراخ کردن درب چوبی امکان‌پذیر است.

دستگیره درب چوبی خارجی سوئیچی

قفل و دستگیره سوئیچی معمولا برای درب‌های ادارات و اتاق‌ها استفاده می‌شود. جنس فلزی قفل سوئیچی باعث استحکام و دوام آن در برابر ضربه خواهد بود، همچنین برخی از آن‌ها از برنج ساخته می‌شود تا مقاوم در برابر خوردگی و عوامل آسیب زای دیگری مثل رطوبت باشد.

با وجود عمر طولانی و قیمت پایینی که قفل مکانیکی برای مشتریان فراهم می‌نماید، اما بدلیل استفاده از کلید در این نوع قفل‌ها که امکان گم شدن آن وجود دارد، امکان ورود متجاوزان به ساختمان وجود دارد. بنابراین نسل جدید قفل درب چوبی دیجیتالی نه تنها تمامی ویژگی‌های قفل مکانیکی را برای شما فراهم می‌نمایند، بلکه با تکنولوژی و قابلیت‌های به روز امنیت و آسایش بیشتری را برای ساختمان فراهم می‌نمایند.

قفل درب چوبی هوشمند

یکی دیگر از انواع قفل و دستگیره درب چوبی که محبوبیت بسیاری در حفظ آرامش خانه و خانواده ایفا کرده است، قفل پیجیتال می‌باشد. نصب قفل دیجیتال روی درب چوبی به سادگی امکان‌پذیر است، و نیازمند هیچ گونه تغییرات بر روی درب چوبی نخواهید داشت.

دستگیره درب چوبی دیجیتال با نیروی برق یا باتری کار کرده و مجهز به تکنولوژی‌های روز دنیا می‌باشد. به عنوان مثال با استفاده از دستگیره اثر انگشتی تنها کافی‌ست تا انگشت خود را بر روی دستگیره قرار دهید، تا درب باز شود. با استفاده از این نوع تکنولوژی شما می‌توانید اثر انگشت افرادی که مجاز به رفت و آمد به داخل منزل شما می‌باشند، را بر روی قفل ست نمایید، و کنترل بیشتری بر رفت و آمد افراد به داخل خانه داشته باشید.

برخی دیگر از دستگیره درب چوبی خارجی دیجیتالی از صفحه کلید رمزی برخوردارند، که براحتی با وارد کردن رمز عبور دسترسی به ساختمان امکان‌پذیر است. در بیشتر قفل‌های درب چوبی بصورت دیجیتالی و مکانیکی قابل استفاده می‌باشند، نه تنها شما می‌توانید با اثر انگشت یا رمز به داخل ساختمان دسترسی داشته باشید، بلکه کلیدی برای مواقع ضروری برای شما در نظر گرفته شده است، تا تمامی دغدغه‌های شما را برای ورود بدون دردسر به داخل ساختمان مهیا نماید.

مهم‌ترین مزیت استفاده از قفل درب چوبی هوشمند این‌ست که براحتی می‌توانید 100 اثر انگشت و 100 رمز عبور بر روی قفل ست نمایید، و به افراد مختلف دسترسی‌های متفاوت اعطا نمایید. به فرض مثال می‌توانید برای سرایداری که هفتگی به خانه شما سر می‌زند رمز عبور یک بار مصرف ست نمایید، که تنها در زمان خاص امکان دسترسی به منزل برای شخص وجود داشته باشد.

بهترین کدام‌اند؟

حال که با انواع قفل درب چوبی آشنا شده‌ایم، نوبت به انتخاب بهترین قفل برای درب چوبی می‌باشد. در انتخاب دستگیره و قفل درب چوبی حتما به استانداردهای مربوط به قفل توجه نمایید، البته این استانداردها برای قفل‌های مکانیکی وجود دارد، که مطمئنا درجه یک آن ایمن‌تر خواهد بود.

تنوع متعددی از قفل‌ها در بازار موجود می‌باشد، با توجه به بودجه‌ای که برای قفل درب ورودی یا داخلی ساختمان در نظر گرفته‌اید، انتخاب مناسبی داشته باشید. درست است که قفل درب چوبی هوشمند هزینه بالاتری نسبت به قفل مکانیکی دارند، اما مزیت‌های آن نیز از قفل‌های مکانیکی بالاتر است در نتیجه بیشترین امنیت و راحتی را برای شما فراهم می‌آورد.

به طور کلی استفاده از قفل و دستگیره درب چوبی دیجیتال آینده تمامی درب‌های منازل و ساختمان‌هاست و برای هوشمند سازی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. با این وجود استفاده از نوع قفل با توجه به نیاز شما و محل نصب آن متفاوت است، پس قبل از انتخاب به تمامی گزینه‌های موجود دقت کافی داشته باشید.

منبع : کاداس





:: برچسب‌ها: قفل درب , قفل هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: